Jak zorganizować ślub i wesele w plenerze?

0
849
5/5 - (1 vote)

Każda młoda para chciałaby czymś zaskoczyć swoich gości, zapaść w pamięci lub stworzyć na swoim ślubie i weselu bajkowy, filmowy klimat. Takiej atmosfery z pewnością dostarczy ceremonia i przyjęcie zorganizowane na świeżym powietrzu. I chociaż wciąż wesela pod namiotami są to obrazki częściej spotykane w zagranicznych filmach, w Polsce pojawia się ich coraz więcej. A to znaczy, że można już znaleźć wiele firm, które oferują organizację tego typu wydarzenia.

Same chęci nie wystarczą, trzeba mieć zgodę

Wesele, a szczególnie ceremonia zaślubin w plenerze mogą początkowo budzić wiele negatywnych opinii, zwłaszcza u rodziców państwa młodych. Rzadko bowiem w Polsce rezygnuje się z zaślubin w kościele. Do organizacji ślubu kościelnego poza murami świątyni trzeba również posiadać specjalną „licencję”, a także znaleźć kapłana, który będzie bardziej przychylny innowacjom dotyczącym miejsca organizacji mszy.

Najważniejsze jest w tym wypadku przygotowanie solidnej, ale również szczerej argumentacji, zarówno dla księdza, jak i rodziców, która przedstawi motywacje młodej pary do wzięcia ślubu na zewnątrz. Zwłaszcza że niektóre lokalizacje mogą zostać uznane przez kapłana za niegodne lub obraźliwe dla kościoła. Przemyślenie miejsca odbycia się ceremonii jest ważne, ponieważ w niedużej odległości znajdzie się pewnie miejsce zabawy weselnej. Lokalizacja ślubu musi również uwzględniać to, że potrzebna jest przestrzeń do zawieszenia krzyża, w przypadku ślubu kościelnego, a także godła, jeżeli para młoda decyduje się na zaproszenie urzędnika. Do sprawnego przebiegu uroczystości niezbędna jest też zgoda właściciela gruntu, na którym miałaby się odbyć, a także cierpliwość i uwzględnienie wszystkich zaleceń księdza i urzędnika.

Po pierwsze, trzeba pamiętać o miejscu na krzyż i godło. Jeśli będzie to ślub kościelny, będzie potrzebny również stół i klęczniki dla pary młodej. Do ołtarza może prowadzić biały dywan, trzeba też zorganizować miejsca siedzące dla gości, kwiaty i muzykę, która będzie przygrywała w czasie mszy. W niektórych przypadkach kapłan może zażądać również dodatkowego nagłośnienia, a więc trzeba przygotować się na dodatkowe wydatki.

Wesele w plenerze

Najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest organizacja wesela i ślubu w tym samym miejscu. Zdecydowanie ogranicza to koszty i pozwala stworzyć wyjątkową atmosferę przyjęcia. Można również dzięki temu uniknąć problemu pozwoleń – jeśli wybierzemy tereny ogrodu domowego lub przy wynajętym hotelu, całość imprezy przebiega sprawnie i szybko. W kilka tygodni będzie można dopiąć wszystko na ostatni guzik.

Jak zorganizować wesele w plenerze? Warto zatrudnić do tego firmę zajmującą się rozstawianiem pięknych namiotów lub, jeśli wesele znajduje się obok hotelu lub jakiegoś lokalu, skorzystać z ich oferty rozstawienia stołów pod chmurką. Duży namiot, rozkładana, drewniana podłoga sprawdzą się świetnie, zwłaszcza że nie zawsze można być pewnym pogody, nawet latem. Zamówić trzeba również stoły, obrusy, zastawę, krzesła oraz pokrowce na nie, a także, jak na typowym weselu, zadbać o piękne dekoracje. Chociaż sama obecność przyrody tuż obok sama w sobie jest urokliwa, nie zapominajmy o choćby kwiatach i niewielkich zdobieniach na stołach. Dodatkowym kosztem będzie catering. Sprawa wygląda prościej, jeżeli lokal, na którego terenie organizowane jest wesele, dysponuje własnymi meblami i zastawą, której można użyć w tej sytuacji.

Bardzo ważna jest również bliskość namiotu do źródła prądu. Nie wyobrażamy sobie przecież zakończenia zabawy po zmroku lub słuchania zespołu a capella, nie mówiąc już o braku możliwości robienia zdjęć! Za to zwykłe lampki można zastąpić lampionami lub małymi światełkami, które same w sobie stworzą niezwykłą, magiczną atmosferę.

Przygotowanie gości

Podczas wysyłania zaproszeń koniecznie należy dać im znać, że ślub i wesele będą odbywać się na zewnątrz. Chodzi głównie o wygodę – zabranie okrycia wierzchniego na noc, kiedy może zrobić się zimno, butów na zmianę (szpilki na trawie nie mają dużego powodzenia), a nawet parasolki. Para młoda może również w swoim zakresie zadbać o ocieplenie namiotu (lub zlecić to firmie rozkładającej go) albo przygotować dodatkowe koce.